tisdag 27 april 2010

Boktips

Rekommenderar varmt att läsa ETT CP-BRA LIV av Jonas Helgesson. Där han beskriver hur det är att leva som CP-skadad.

Jag såg honom på TV4 i Efter 10 där han blev intervjuad av Malou.

När han föddes sa läkarna till föräldrarna. "Han kommer aldrig att kunna gå! Han kommer aldrig att kunna prata! Han kommer att få bo på instution hela sitt liv!"

Nu är han gift, spelar golf och försörjer sig med att föreläsa, ståuppare och som författare.

Han har även körkort och blir då och då stoppad av polisen som tror att han är full eller drogpåverkad. Han berättade att en gång när polisen ville att han skulle blåsa i alkomätare men han kan inte blåsa p.g.a. sin sjukdom, så sa polisen åt honom att gå på en rak linje.
Lycka till!. (ingen CP-skadad kan gå på en rak linje)

När han är ute och går hand i hand med sin fru tror folk att hon är hans assistent och snälla tanter brukar ge honom glass ute på stan.

Efter programmet gick jag direkt in på http://www.adlibris.com/se/default.aspx där jag köper mina böcker och beställde en bok.

Hans första bok heter Grabben i kuvösen bredvid. Den var slut för tillfället men kommer att inhandlas så fort den kommer in igen.

2 kommentarer:

  1. Jag har inte läst hans böcker men däremot hört talas om honom samt sett han i tv. Han är en helt otrolig människa...så imponerande.
    Måste läsa hans böcker.
    Tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Ja han verkar ha en otrolig humor trots sitt handikapp. Jag bara längtar till hans första bok kommer in på Adlibris igen.
    // anebit

    SvaraRadera

Bloggintresserade